السلام علیک یا ابا صالح المهدی
خدایا کمک کن تا انقلاب حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء انقلابمان زیر سایه ولی امر مسلمین محفوظ بماند
خدایا کمک کن تا انقلاب حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء انقلابمان زیر سایه ولی امر مسلمین محفوظ بماند
عنوان: سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت زنان
زمان: 1371/02/15
مناسبت:
منبع: کتاب نقش و رسالت زن،ج3 صفحۀ 57، انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر نشر آثار رهبری
من گاهی در بعضی از جلسات عقد که عروس و دامادها پیشم میآیند وقتی نصحیتشان میکنم در خلال حرفهایم به این نکته هم اشاره دارم که بعضی حمل بر شوخی میکنند؛ من در محاسبات نهایی، زن را قویتر از مرد میدانم. اعتقادم این است [که] مرد هارت و هورتش زیاد است، اما آنکه بالآخره در یک مقابله اگر این مقابله طول بکشند پیروز خواهد شد زن است؛ یعنی زن بالآخره با روشها و وسایلی که خدای متعال در اختیار و طبیعت او گذاشته، بر مرد غالب میشود این یکی از زیباییهای طبیعت و از اسرار خلقت است. به مرد استخوان درشتتر، قد بلندتر و صدای کلفتتر دادهاند، اما به زن در مقابل این امکانات، لطافتهای روحی و وسایل نفوذ روی مرد را دادهاند تا تعادل برقرار شود.
همه ي حقايق را که براي همه جا نگفته اند. بعضی از دوستان بعضی مسائل را در بعضي جاها كه نبايد گفته شود يا با لحني كه نبايد گفته شود، طرح ميكنند و بعد وقتی كه به آنها بحث تفرقه در امّت گفته ميشود، ميگويند كه «من با دردهاي علي چه كنم؟ با گريههاي علي چه كنم؟ و با فشارها و ستمي كه شد چه كنم؟» جواب این آقایان این است که همان كاري كه خود علي كرد بكن.هيچ شيعهاي نميتواند ادعا كند كه فشار و غمي كه ـ به خاطر مسألهي ولايت علی و آل علی و كارهايي كه در دورههاي بني اميه و بني عباس و دورههاي ديگر با آنها شد ـ بر من وارد ميشود، بيش از فشاري است كه بر خود علي بن ابیطالب آمده است. خود امیرالمومنین ميفرمايد من خار در چشم و استخوان در گلو بودم؛ یعنی يك لحظه من آرامش نداشتم. يك جاي ديگر ميفرمايد كه آن دوران آن گونه گذشت كه كودك از شدت فشار پير ميشد.
با همهی این مسائل چرا علیّ بن ابیطالب سکوت ميكند و چرا حتي همكاري ميكند ولو همكاري انتقادي؟ براي اينكه ايشان اسلام را فداي خودش نميخواهد بکند، بلكه خودش را فداي اسلام میخواهد بكند. ايشان در تعبيري كه در نهجالبلاغه است فرمودند: در اين شرايطي كه ميترسم امّت تازه تشكيل شدهي اسلام تجزيه شود و شوكت اسلام از بين برود و تازه مسلمانها مرتد شوند و مسلمين به جان هم بيفتند و كفّار طمع كنند، من سكوت کردم و باید سکوت میکردم.
وقتي علي براي اسلام سكوت ميكند، نميشود كه به نام ولايت علي سكوت نكرد و به توطئههايي كه دشمنان اسلام و قرآن براي تفرقه بين مسلمين طراحی میکنند كمك كرد. دامن زدن به اين تفرقه در امّت اسلام، كه خودش به اندازهي كافي تجزيه شده است، دیگر تشیع نیست بلکه پشت كردن به تفكر و سيرهي اميرالمومنين (س) است. همان طور كه علي به خاطر مصلحت اسلام سكوت كرد، اين سكوت و آن شرايط هنوز هم هست و الان شاید از جهاتي بيشتر هم باشد. بنابراين كاسهي داغتر از آش نبايد شد…
استاد حسن رحیم پور ازغدی
منبع: سخنرانی با عنوان «دین همه دین است» در دارالشفاء قم - غدیر 1385
پیامبر در آخرین سخنرانی خود حاکمان پس از خودش را موعظه می کند، می فرماید «به حاکمان پس از خودم یادآوری می کنم که خدا را به یاد داشته باشند، نگذارید پشت درهای بسته حکومت، قویها ضعیفها را پاره پاره کنند، نگذارید پشت درهای بسته حکومت، سرمایه داران و اغنیا فقرا را له کنند.» کسانی که به کنفرانسهای بین المللی می روند، آنچه که باید در گفتگوی تمدنها عرضه کنند اینهاست، در گفتگوی تمدنها نباید ایدئولوژی های خود غربیها را بهشان تحویل بدهیم تا آنها هم زیر لب به ما بخندند. در گفتگوی تمدنها اینها را باید با آنها در میان گذاشت که شما با این فرهنگ و این تمدن مواجه هستید، سخنان ما را بشنوید…استاد حسن رحیمپور ازغدی
این کارشناس مسائل بینالملل با تاکید بر اینکه دو عنصر جاهلیت که یکی مبتنی بر قدرت و ثروت حاکم در جامعه و دیگری عنصر شهوت واگاهی کاذب است، خاطر نشان کرد: این دو عنصر نه تنها در جامعه پیش از اسلام وجود داشته، بلکه در جامعه امروز که تحت عنوان جاهلیت مدرن شکل گرفته، به خوبی نمایان شده است. وی ادامه داد: جاهلیت پیش از اسلام مبتنی بر سنتهای خانوادگی، بت پرستی، ایمان به عناصر طاغوتی بود که هدفشان در جهت منحرف کردن جامعه قرار داشت اما جاهلیت مدرن به زعامت غرب با یک فرهنگ مبتنی بر غرب و با تاکید بر توان نظامی خود در تمام حوزههای جغرافیایی حضور پیدا کرده است و میکوشد فرهنگها را از میان ببرد. مرادی با تاکید بر دو عنصر ذکر شده گفت: نظم مبتنی بر قدرت و ثروت اجازه نمیدهد عدالت اجتماعی و تعاون بالندگی در جامعه اتفاق بیفتد و از طرف دیگر جاهلیت مدرن تلاش میکند آگاهیهای کاذب در جامعه را تحت کنترل خود بگیرد. این کارشناس مسائل بینالملل ادامه داد: جاهلیت پیش از اسلام و مدرن باعث شده است نه تنها بصیرت در جامعه منحرف شود بلکه با ایجاد فرهنگ جایگزین، شعور اجتماعی، ذات اصیل انسانی را نابود سازد. اوی تصریح کرد: غرب میکوشد همه این رفتارها را در لفافه یک سری ارزشها، تبلیغات پنهان کند و با تلاش علیه صلح و جنگ علیه تروریسم، جاهلیت مدرن خود را بپوشاند و جاهلیت برای اینکه بتواند خود را گسترش دهد و فرهنگها را منحرف سازد نیاز به این دارد که از ابزارهایی استفاده کند تا موجب تغییر ذائقه جامعه شود و وجهه مثبت برای جاهلیت مدرن ایجاد کند. این کارشناس مسائل بین الملل به اولین ابزار جاهلیت مدرن تحت عنوان به کارگیری سخت افزاری قدرت نظامی اشاره و تاکید کرد: غرب با استفاده از این ابزار تلاش میکند نه تنها نظام تک قطبی خود را ایجاد کند بلکه از ابزار جنگ و سرکوب به نحو احسن استفاده کند. مرادی افزود: این اشتباه است که تصور کنیم غرب از ابزار نظامی بدون تبلیغات بهره میگیرد بلکه آمریکا با تبلیغات تلاش میکند ابزار نظامی را در چارچوب مثبت به جامعه القا کند. این کارشناس مسائل بینالملل ابزار دیپلماسی را به عنوان دومین ابزار جاهلیت مدرن دانست و گفت: غرب با استفاده از این ابزار در جهان امروز توانسته است وجهه منفی جاهلیگری خود را پنهان کند و به جاهلیت خود لباس آگاهی و شعور بپوشاند. مرادی ضد فرهنگها را به عنوان ابزار سوم جاهلیت مدرن معرفی کرد و اظهار داشت: جاهلیت مدرن برای اینکه بتواند خود را باز تولید کند، نیازهای کاذبی را تعریف کرده و متناسب با انها ابزار فرهنگی کاذبی را به جامعه القا کرده است. این کارشناس مسائل بین افزود: صهیونیسم و غرب به عنوان سرکردگان جاهلیت مدرن تلاش میکنند خواستههای سیاسی و اقتصادی خود را در جامعه به عنوان نماد اعمال کند. وی ادامه داد: در جوامع اسلامی امروز جاهلیت مدرن نه تنها توانسته نسلی از نخبگان سیاسی را در مسیر خود به خدمت بگیرد بلکه در سرنوشت جوامع اسلامی نقش پیدا و تلاش کرده کشورهای اسلامی را به سمت غرب سوق دهد و جنگهای متعدد علیه همدیگر، فقر، سرکوبگری، استبداد و عواملی از این دست را میتوان به عنوان عواملی نام برد که در جاهلیت مدرن نقش دارند. این کارشناس مسائل بینالملل با اشاره به عربستان و جنگ افرزیهای آن تاکید کرد: در خاورمیانه و در جهان اسلام، امروز عربستان سعودی به زعامت آمریکا جریانی است که جاهلیت مدرن را نمایندگی میکند و بر مبنای آن در یمن در حال جنگ افروزی است تا جلوی بصیرت و بیداری اسلامی را بگیرد. مرادی با اشاره به راههای مقابله با جاهلیت مدرن، ضمن تاکید بر محور مقاومت به عنوان اولین راه مقابله با آن گفت: نه تنها جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت به عنوان ابزار نظامی جهت خنثی کردن جاهلیت مدرن استفاده میکند، بلکه ظرفیتهای سیاسی ژئوپلتیک ایران میتواند در مقابل نظام سلطه نیز ایستادگی کند وی در پایان اخرین راه مقابله با جاهلیت مدرن را تبلیغ و تبیین الگوی مبنی بر مردم سالاری دینی دانست و خاطر نشان کرد: الگوی دینی – اسلامی بیشک میتواند نه تنها جامعه را مدیریت کند بلکه در جوامع اسلامی که احساس استقلال سیاسی – فرهنگی در آنها وجود دارد، میتواند رشد و نمو داشته باشد.
یک توصیهی دیگر، مسئلهی تعامل است؛ تعامل با دیگر قوا، بخصوص با دولت؛ خب، دولت مسئولیت میانداری را [به عهده دارد]. آنهایی که اهل ورزش باستانیاند، درست توجّه دارند که ما چه عرض میکنیم؛ خب، دیگران هم دارند ورزش میکنند امّا نگاهشان به میاندار گود است. اگر چنانچه دولت رفتار قوی و خوب و موفّقی داشته باشد، دستگاههای دیگر هم خواهینخواهی، حرکتشان حرکت خوبی خواهد بود؛ دولت یک چنین وضعی دارد. لذا تعامل با دولت، به نظر ما یک چیز لازمی است؛ تعامل با همهی قوا، با همهی دستگاههای گوناگون کشور بخصوص با قوّهی مجریه و دولت که این تعامل، مظهر واقعی آن چیزی است که ما اوّل سال به همهی مردم و به شما عرض کردیم: «همدلی و همزبانی». البتّه من به دولت هم همین سفارش را میکنم؛ این سفارش فقط به شما نیست؛ همین سفارش را به رئیسجمهور محترم و به وزرا هم میکنیم امّا شما هم حتماً لازم است که این تعامل را [داشته باشید].
خب، حالا اگر بخواهیم این تعامل انجام بگیرد، دو سه نکته در ذیل این تعامل وجود دارد که آنها را عرض میکنیم: یکی این است که این تعامل، متوقّف است به حُسنِظن. اگر سوءِظنّ به همدیگر داشته باشیم، تعامل صورت نخواهد گرفت. اگر چنانچه دو نفر که با هم بنا است همکاری کنند، یکی از آنها از اوّل بنا بگذارد که طرف مقابل میخواهد از پشت به او خنجر بزند، خب این تعامل نمیشود؛ تعامل بر مبنای سوءِظن ممکن نیست؛ باید حُسنِظن داشت. تعامل باید با حُسنِظن همراه باشد. بدون حُسنِظن و نیکگمانی به طرف مقابل، امکان این وجود ندارد. البتّه حُسنِظن به معنای خوشباوری نیست؛ به معنای فریبخوری نیست. حواسمان باید جمع باشد؛ همیشه انسان، همهجا و در همهی موارد باید حواسش جمع باشد. بنده توصیه نمیکنم کسی را به اینکه خوشباوری نشان بدهد؛ نه، لکن بنا را بر سوءِظن نباید بگذارند. اینکه ما طرف مقابل را از اوّل متّهم کنیم که بنایش بر فلان کار خلاف است - یا بنایش بر سازش است یا بنایش بر خیانت است یا بنایش بر سوءِاستفادهی شخصی است - این نمیشود؛ با این نگاه، تعامل امکانپذیر نخواهد بود؛ باید با نگاه موافق [تعامل کرد]. این یک نکته در ذیل مسئلهی تعامل.
نکتهی بعدی این است که تعامل به معنای گروکشی نباشد. ببینید، این یک مرز خیلی باریکی دارد؛ میدانید، بنده در مجلس هم بودهام، من نمایندگی هم کردهام و تجربهی شما را بنده دارم؛ در دولت هم که بودهام و تجربهی دولت را هم دارم. تعامل که میگوییم، معنایش این نیست که بین نماینده و بین وزیر یک نوع گروکشی انجام بگیرد، مثلاً بگوید «وِل کن تا وِل کنم»، (۱۵) اینجوری نباید باشد، هر دو - هم نماینده و هم وزیر - باید نگاهشان به وظیفهی قانونی و مصالح کشور و نگاهشان به این باشد که خدای متعال دارد ما را میبیند؛ تعامل بر این مبنا؛ این هم یک نکته. پس تعامل را با گروکشی اشتباه نباید کرد.
نکتهی بعدی در مورد تعامل این است که در مجلس، بخصوص در کمیسیونها به وزرا اهانت نشود. بعضی از وزرای محترم به من شکایت میکنند که ما به کمیسیون که میرویم، با یک لحن اهانتآمیزی [برخورد میکنند]؛ من البتّه معتقدم همه با هم برادرند؛ یعنی نگاه سلطنتمآبانه هم نباید داشت که حالا بگوییم «ما عضو دولتیم، ما چنینیم، همه در مقابل ما بایستی خضوع و خشوع کنند»، این قطعاً نیست، امّا متقابلاً هم نگاه تحقیر و اهانت و «ریشت دست من است» و «پدرت را درمیآورم» هم نباید داشت؛ این نگاه هم نگاه درستی نیست؛ با احترام باید برخورد کرد، با ادب باید برخورد کرد؛ ادب در همهی مراحل لازم است. این هم این [توصیه]. خب، پس توصیهی سوّم، مسئلهی تعامل بود.
خوشامد عرض میکنیم به برادران و خواهران عزیز، و ایام مبارک شعبانیه را و مجموع این ماه را که ماه ذکر و عبادت و توجّه و خشوع است، به همهی برادران و خواهران تبریک عرض میکنیم. این فرصتها - فرصت ماه شعبان، فرصت ماه رمضان، فرصت ماه رجب - فرصتهای مغتنمی است؛ بخصوص برای ما و شما مسئولان. در نظام اسلامی، جوهر اصلی جامعهی اسلامی عبارت است از تعبّد، ایمان و عمل صالح آحاد ملّت؛ همچنانکه در این آیاتی که تلاوتگر بسیار خوب ما تلاوت کردند، (۲) مشاهده کردید؛ اصل قضیه این است. آن چیزی که موجب میشود که ملائکهی الهی به آحاد بشر بگویند «نَحنُ اَولِیآؤُکم فِی الحَیوةِ الدُّنیا وَ فِی الأخِرَة» (۳) - ما، هم در دنیا با شما همپیوند و همدستیم، هم در آخرت - و خیلی مهم این است: ایمان، تعبّد و عمل صالح در آحاد مردم، منتها مسئولان بهطور مضاعف به این خطاب مخاطبند. هرچه مسئولیت سنگینتر است، این خطاب هم نسبت به او شدیدتر و سختتر و سنگینتر است. باید این را در خودمان ایجاد کنیم؛ یعنی نمایندگی مجلس، مسئولیت در دولت، مسئولیت در نیروهای مسلّح، مسئولیت در قوّهی قضائیه چیزهایی است که اوّلین وظیفهای که به ما متوجّه میکند عبارت باشد از وظیفهی ایجاد ارتباط و اتّصال محکمتر با خدای متعال، ایجاد بندگی خالصتر و بهتر؛ از این نباید غفلت کنیم.له، وقتی یک مسئولیتی به ما میدهند، عرصهی آن مسئولیت، عرصهی وظیفهی اساسی ما است و باید برویم دنبال کنیم لکن قبل از آن و همراه با آن و در نهایت آن، آنچه برای ما باید مهم باشد و در مدّنظر ما قرار بگیرد، این است که ما چه کار کنیم که به وظیفهی الهی خودمان عمل کرده باشیم؛ تعبّد ما، اخلاص ما، عمل ما، عمل صالح ما تأمین شده باشد. این، آن وظیفهای است که مسئولین، خیلی باید به آن توجّه کنند.
خدایا خالصمان کن برای خودت
جناب اقای خالقی در جمع اساتید استان یزد در دفتر امام جمعه اظهار داشتند راه میانبر برای رسیدن به مقام عصمت ایجاد محبت خدا در دل انسان است.
ایشانراههای رسیدن به این محبت را 1- ذکر نعمت های خداوند 2- زنده نگهداشتن یاد اولیاء خدا در دل و جان بیان نمودند.
مذهب، اولین عامل سبب ساز موفقیت ما از دیروز تا آینده
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران افزود: اولین عامل سبب ساز موفقیت ما از دیروز تاکنون و در آینده، عامل مذهب است و این عامل به معنای طایفه گری و نادیده گرفتن دیگران نیست بلکه به معنای محوریت دین در جامعه وتوجه به معنویت و حاکمیت معنویت در جامعه است.
سلیمانی ادامه داد: عامل مذهب، فقط عاملی نیست که انسان به یک جریان مذهبی تعلق دارد و بخواهد بر آن تاکید کند. بلکه این عامل، اثر گذارترین عامل در شکل پذیری نیروهای متحد است.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران افزود: اگر ملتی انگیزه مذهبی را نداشته باشد و و فاقد یک هویت مذهبی و دینی باشد، شیرازه آن ملت متلاشی خواهد شد و این ملت در چهارچوب اجتماعی از درون متلاشی می شود و عامل مذهب، عاملی اساسی در قبول سختی ها و مشقتها است و این اصلی ترین عامل در طول صحنه های انقلاب اسلامی تاکنون بوده است.
لباس امروز من؛ همان لباس دیروز برادر قاسم است
سلیمانی گفت: این لباسی که اکنون در تن من است همان لباس دیروز است، تنها بدون محاسن سفید که در قامت یک فرد 21 ساله بدون هیچ لقب و پسوندی به جز برادر! و اکنون نیز منم همان برادر قاسم دیروز هستم.
سلیمانی گفت: آن عاملی که باعث شد یک جوان 21 ساله در یک مجموعه فهیم خدمت کند و بر جسم، روح و اراده و تصمیم بین حیات و زندگی او اثر بگذارد، عامل مذهب بود که ما را از تعلقات مادی عبور داد تا کلمه «أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ» در قلبها حک شود.
وی ادامه داد: این کلمه باید سرلوح جنگ ما با دشمنان باشد و اگر ما عامل مذهب را نداشتیم نمی توانستیم انسجام آحاد مردم را با خود داشته و بتوانیم این جنگ نابرابر را اداره کنیم.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه، هیچ عاملی به اندازه مذهب، در قبول ایثار و فداکاری، اثرگذار نیست اضافه کرد: بزرگترین خیانت به جامعه این است که کسی بخواهد عامل مذهب را در درون جامعه ما ضعیف و کمرنگ کند.
وی افزود: عامل مذهب؛ عامل تقویت، انسجام ملت، قدرت، وحدت، رمز فداکاری، ایثار و … در جامعه است که این عامل، امری مهم و بزرگ در جنگ ما با دشمنان بوده و خواهد بود.
سلیمانی افزود: امام (رضوان الله علیه) صاحب همه فتح ها و پیروزی های ما از گذشته تا به امروز است و دلیل آن نیز به فرموده مقام معظم رهبری که نزدیک ترین شخص به امام در خلق و خو و رفتار است، بر می گردد که فرمودند« این انقلاب بی نام امام خمینی(ره) در هیچ کجای شناخته شده نیست».
رهبری؛ عامل دیگر پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران
وی ادامه داد: عامل دیگر در پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران، عامل رهبری است. اکنون ما در کنار نهر عظیم و خنکی نشسته ایم و نمی دانیم فقدان رهبری چه اثرات مخربی بر جامعه خواهد گذاشت و نمی دانیم یک جامعه بدون رهبری حکیم، اخلاق محور و انسان محور همچون مقام معظم رهبری به کجاها خواهد رسید.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه رهبری با این خصوصیات در دنیا یافت نمی شود تصریح کرد: مشاهده می کنم که این کشور در یک دریایی پر از تلاطم و طوفان های وحشتناک، آرام ایستاده و ملتش احساس آرامش می کنند و بدون شک این آرامش بدون وجود چنین رهبری حاصل نخواهد شد.
وی افزود: اولین خصوصیات رهبری در جامعه ما خصوصیات تقوا است. یقینا هر منصفی در جامعه قضاوت می کند که با خلوص ترین، مخلص ترین، با تقواترین و اخلاقی محورترین شخصیتی که از همه خصوصیات انسانی مراقبت می کند رهبری است.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه امام مانند قله و مردم مانند دامنه های قله هستند تصریح کرد: این خصوصیت رهبری جامعه را در مقابل فسادهای مختلف حفظ و در مراقبت از ملت و منافع آن اثر گذار خواهد بود و موج ترویج معنویت در جامعه خواهد شد.
سلیمانی با اشاره به اینکه، حکمت تشخیص برخواسته از تقوا است ادامه داد: حکمت در تشخیص بسیار مهم است، وجود رهبر، مانند ناخدای کشتی و خلبان یک هواپیما در عبور از رعد و برق، طوفان و تشخیص دقیق عبور از این بحران ها می باشد که این حکمت زمانی اثر گذار خواهد بود که تقوا وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه رهبری طبیب جامعه است افزود: حکمت در تشخیص به تنهایی کفایت نمی کند بلکه حکمت در تلاش و اداره آن نیز مهم است و و حکمت رهبر فرزانه در تشخیص درست می باشد.
سلیمانی اظهار کرد: در بحران های مختلف احساسات گوناگونی همچون موافق، مخالف و زود گذر بر ماها غلبه می کرد اما کسی که احساسات را کنترل و با حکمت آنها را مدیریت کرد، شخص رهبری بوده است.
هدف و تحقق هدف، سومین عامل تاثیر گذار در قدرت جمهوری اسلامی
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران با اشاره به عامل سوم که از گذشته تا کنون اثر گذار بوده است گفت: عامل هدف و تحقق هدف اگر بر جامعه ای منطبق نباشد آن جامعه دچار مشکل خواهد شد. تشخیص هدف شاید آسان باشد اما تحقق هدف ساده نیست و نیازمند تلاش، فداکاری و عوامل متعددی دیگری دارد.
وی ادامه داد: اگر عوامل پیگیری، با هدف مرتبط نباشند هیچ هدفی محقق نخواهد شد.
سلیمانی افزود: امام رمز مهم در عبور از جنگ نابرابر و تحمیل شده به ملت ایران بود و پیروزی در جنگی را رقم زد که به تعبیر رییس جمهور وقت، آن را جنگی شکست خورده برای ایران معرفی کرده بود.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: امام راهی را انتخاب کرد که این راه جز جسارت چیز دیگری را در بر نداشت و آن نیز تکیه بر نسل جوان بود که انتخاب این نسل ریسک بزرگی برای کشور محسوب می شد. اما امام این ریسک را پذیرفت و در یک جنگ نابرابر پیروز بزرگی برای ملت ایران کسب کرد.
سلیمانی افزود: هیچ انقلابی و هیچ کشوری در هیچ کجای دنیا به اندازه این انقلاب کارسازی نکرده است و در تمام سطوح به دلیل اهداف بلندی که وجود داشته، قناعتی صورت نپذیرفته است. ملتی موفق و ارزشمند است که اهداف بلند را پیگیری می کند که این امر از خصوصیات نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: عامل دیگر در پیروزی جمهوری اسلامی ایران، منطبق کردن توانمندی ها و هدف بود که در همه سطوح جامعه به وفور دیده میشد و عامل اساسی در پیروزی ما در جنگ تحمیلی همین امر بوده است.
سلیمانی افزود: این عوامل تاثیر بسیاری در عملیات بیت المقدس که یک فتح بزرگ در مساحتی به بیش از 100 هزار و 300 کیلومتر مربع بوده و در حالی که بسیاری از رزمندگانش از مجروحین عملیاتهای قبلی هچون فتح المبین، ثامن الثمه و قریب القدس بودند، داشته است.
منافع ملی ما در چیست؟
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران افزود: امروز در جامعه ما بحثی مطرح است به نام «منافع ملی» که برخی دانسته یا ندانسته، منافع ملی را با تعریف غلط بیان می کنند و متاسفانه تعریف جامع و یا حداقل تعریف جامع، کامل و منصفانه ای در چهارچوب منافع ملی و ملت بیان نمی کنند و آن را به عنوان مناقشه سیاسی، حربه سیاسی، مناقصه و … تعبیر می کنند.
وی با بیان اینکه، منافع ملی چیست؟ افزود: امام یک جمله دارند که این جمله بسیار مهم است «هر کس در مقابل دین ما بایستد ما با تمام توانمان در مقابل دنیای او می ایستیم». ما نیز کار کارشناسی که تبدیل به باور ما شود راعمل نمی کنیم.
سلیمانی گفت: در جنگ، معنویت حاکم بود یعنی فضای جنگ مانند فضای مسجد بود و اکنون نیز باید در جنگ امروز ما با استکبار، همان معنویت دوران جنگ حاکم شود.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران افزود: جنگ در جسم، روح و روان بسیجیان حاکم شده بود لذا هرکس وارد این فضا می شد متحول می گشت و تغییر اساسی در آن بوجود می آمد.
سلیمانی با طرح این پرسش که تعریف من از دین از منظر امام چیست؟ تصریح کرد: مذهب، ملت و کشور دین ما هستند که این سه عامل مکمل یکدیگر می باشند.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران افزود: در بعد تعریف ما از منافع ملی؛ حفظ روح مذهبی ملت همان منفعت اصلی ملت است که باید بیندیشیم که چگونه این نوع دفاع از ملت حاصل شود؟ منافع ملی یعنی حفظ ملت، یعنی حفظ منافع دینی امروز و فردای ما.
بی تفاوتی به بحران مذهبی منطقه یعنی سهیم شدن در ریختن خون شهدا / داعش یک طاعون و بلای بزرگ در جهان
وی ادامه داد: سه بحران مهم مذهب، کشور و ملت در نزدیکی ماست. اتفاقات منطقه یک بحران مذهبی است که در طول تاریخ اسلام سابقه نداشته است و این هجمه علیه اسلام حتی در زمان شهادت امام حسین نیز وجود نداشته است. این خطر بزرگی است و اگر کسی ملت را نسبت به این خطر بی تفاوت کند در ریختن خون هر شهید سهیم است.
سلیمانی ادامه داد: داعش یک طاعون و یک بلای بزرگ در جهان است و اگر در همسایه ما یک یک بلای بزرگ و یک طاعون آمده است پس برای سلامتی ملت باید مرزهای خود را قرنطینه کنیم و به کشور همسایه خود کمک کنیم تا این سرطان به کشورمان سرایت نکند.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: همانطور که امروز برای مشکل ریزگردها جلساتی منطقه ای متعددی به منظور سلامت فرد فرد جامعه برگزاری می کنیم تا بتوانیم با این مشکل مقابله کنیم باید در برابر این طاعون و عمل وحشیانه داعشی ها همچون سر بریدن انسان ها با فریاد الله نیز ایستاده و مقابله کنیم.
سلیمانی با بیان اینکه اگر کسی مردم را از این خطر آگاه نکند در مصیبت آینده شریک خواهد شد تصریح کرد: مقابله با داعش عمل بزرگی است و عین منافع ملت ماست. بدانید کسی که می گوید سر مار در ایران است و باید سر مار را از بین برد، همان فکری است که در لیله المبیت برای پیامبر نقشه کشیده بودن است، این همان فکر خواهد بود و باید در برابر این فکر ایستاد.
وی خطاب به آمریکا و متحدانش گفت: ما به کدام سرزمین چشم دوخته ایم؟ ما به کجا تجاوز کرده ایم؟ چرا با چنین صف آرایی ها، سازماندهی ها، لشکرکشی ها و با درست کردن اتحادهای دروغین برای مقابله با داعش و هزینه کردن هزاران میلیارد دلار پول، نمی توانید داعش را سرکوب کنید؟ چرا مردم سوریه در رنج هستند؟ اتحادیههای بین المللی کجا هستند؟
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران افزود: جریانی که امروز آن را تروریست می گویند اعلام حکومت می کند و خطبه می خواند و قتل عام وحشیانه انجام می دهد.
اوباما، تاکنون غلطی در عراق نکرده است
سلیمانی گفت: آقای اوباما فاصله پایگاه اسد که هواپیماهای شما در آنجا مستقر هستند با رمادی چند کیلومتر است؟ چطور در یک کشوری کشتارهای بی رحمانه صورت می گیرد اما شما به بهانه حمایت از آن ملت در آن کشور مستقر می شوید و اتحاد ایجاد می کنید اما هیچ غلطی تاکنون نکرده اید. این جزو به این معناست که شما شریک این توطئه هستید و غیر از این است که هیچ اراده ای برای مقابله با داعش وجود ندارد؟
مذهب، اولین عامل سبب ساز موفقیت ما از دیروز تا آینده
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران افزود: اولین عامل سبب ساز موفقیت ما از دیروز تاکنون و در آینده، عامل مذهب است و این عامل به معنای طایفه گری و نادیده گرفتن دیگران نیست بلکه به معنای محوریت دین در جامعه وتوجه به معنویت و حاکمیت معنویت در جامعه است.
سلیمانی ادامه داد: عامل مذهب، فقط عاملی نیست که انسان به یک جریان مذهبی تعلق دارد و بخواهد بر آن تاکید کند. بلکه این عامل، اثر گذارترین عامل در شکل پذیری نیروهای متحد است.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران افزود: اگر ملتی انگیزه مذهبی را نداشته باشد و و فاقد یک هویت مذهبی و دینی باشد، شیرازه آن ملت متلاشی خواهد شد و این ملت در چهارچوب اجتماعی از درون متلاشی می شود و عامل مذهب، عاملی اساسی در قبول سختی ها و مشقتها است و این اصلی ترین عامل در طول صحنه های انقلاب اسلامی تاکنون بوده است.
لباس امروز من؛ همان لباس دیروز برادر قاسم است
سلیمانی گفت: این لباسی که اکنون در تن من است همان لباس دیروز است، تنها بدون محاسن سفید که در قامت یک فرد 21 ساله بدون هیچ لقب و پسوندی به جز برادر! و اکنون نیز منم همان برادر قاسم دیروز هستم.
سلیمانی گفت: آن عاملی که باعث شد یک جوان 21 ساله در یک مجموعه فهیم خدمت کند و بر جسم، روح و اراده و تصمیم بین حیات و زندگی او اثر بگذارد، عامل مذهب بود که ما را از تعلقات مادی عبور داد تا کلمه «أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ» در قلبها حک شود.
وی ادامه داد: این کلمه باید سرلوح جنگ ما با دشمنان باشد و اگر ما عامل مذهب را نداشتیم نمی توانستیم انسجام آحاد مردم را با خود داشته و بتوانیم این جنگ نابرابر را اداره کنیم.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه، هیچ عاملی به اندازه مذهب، در قبول ایثار و فداکاری، اثرگذار نیست اضافه کرد: بزرگترین خیانت به جامعه این است که کسی بخواهد عامل مذهب را در درون جامعه ما ضعیف و کمرنگ کند.
وی افزود: عامل مذهب؛ عامل تقویت، انسجام ملت، قدرت، وحدت، رمز فداکاری، ایثار و … در جامعه است که این عامل، امری مهم و بزرگ در جنگ ما با دشمنان بوده و خواهد بود.
سلیمانی افزود: امام (رضوان الله علیه) صاحب همه فتح ها و پیروزی های ما از گذشته تا به امروز است و دلیل آن نیز به فرموده مقام معظم رهبری که نزدیک ترین شخص به امام در خلق و خو و رفتار است، بر می گردد که فرمودند« این انقلاب بی نام امام خمینی(ره) در هیچ کجای شناخته شده نیست».
رهبری؛ عامل دیگر پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران
وی ادامه داد: عامل دیگر در پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران، عامل رهبری است. اکنون ما در کنار نهر عظیم و خنکی نشسته ایم و نمی دانیم فقدان رهبری چه اثرات مخربی بر جامعه خواهد گذاشت و نمی دانیم یک جامعه بدون رهبری حکیم، اخلاق محور و انسان محور همچون مقام معظم رهبری به کجاها خواهد رسید.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه رهبری با این خصوصیات در دنیا یافت نمی شود تصریح کرد: مشاهده می کنم که این کشور در یک دریایی پر از تلاطم و طوفان های وحشتناک، آرام ایستاده و ملتش احساس آرامش می کنند و بدون شک این آرامش بدون وجود چنین رهبری حاصل نخواهد شد.
وی افزود: اولین خصوصیات رهبری در جامعه ما خصوصیات تقوا است. یقینا هر منصفی در جامعه قضاوت می کند که با خلوص ترین، مخلص ترین، با تقواترین و اخلاقی محورترین شخصیتی که از همه خصوصیات انسانی مراقبت می کند رهبری است.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه امام مانند قله و مردم مانند دامنه های قله هستند تصریح کرد: این خصوصیت رهبری جامعه را در مقابل فسادهای مختلف حفظ و در مراقبت از ملت و منافع آن اثر گذار خواهد بود و موج ترویج معنویت در جامعه خواهد شد.
سلیمانی با اشاره به اینکه، حکمت تشخیص برخواسته از تقوا است ادامه داد: حکمت در تشخیص بسیار مهم است، وجود رهبر، مانند ناخدای کشتی و خلبان یک هواپیما در عبور از رعد و برق، طوفان و تشخیص دقیق عبور از این بحران ها می باشد که این حکمت زمانی اثر گذار خواهد بود که تقوا وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه رهبری طبیب جامعه است افزود: حکمت در تشخیص به تنهایی کفایت نمی کند بلکه حکمت در تلاش و اداره آن نیز مهم است و و حکمت رهبر فرزانه در تشخیص درست می باشد.
سلیمانی اظهار کرد: در بحران های مختلف احساسات گوناگونی همچون موافق، مخالف و زود گذر بر ماها غلبه می کرد اما کسی که احساسات را کنترل و با حکمت آنها را مدیریت کرد، شخص رهبری بوده است.
هدف و تحقق هدف، سومین عامل تاثیر گذار در قدرت جمهوری اسلامی
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران با اشاره به عامل سوم که از گذشته تا کنون اثر گذار بوده است گفت: عامل هدف و تحقق هدف اگر بر جامعه ای منطبق نباشد آن جامعه دچار مشکل خواهد شد. تشخیص هدف شاید آسان باشد اما تحقق هدف ساده نیست و نیازمند تلاش، فداکاری و عوامل متعددی دیگری دارد.
وی ادامه داد: اگر عوامل پیگیری، با هدف مرتبط نباشند هیچ هدفی محقق نخواهد شد.
سلیمانی افزود: امام رمز مهم در عبور از جنگ نابرابر و تحمیل شده به ملت ایران بود و پیروزی در جنگی را رقم زد که به تعبیر رییس جمهور وقت، آن را جنگی شکست خورده برای ایران معرفی کرده بود.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: امام راهی را انتخاب کرد که این راه جز جسارت چیز دیگری را در بر نداشت و آن نیز تکیه بر نسل جوان بود که انتخاب این نسل ریسک بزرگی برای کشور محسوب می شد. اما امام این ریسک را پذیرفت و در یک جنگ نابرابر پیروز بزرگی برای ملت ایران کسب کرد.
سلیمانی افزود: هیچ انقلابی و هیچ کشوری در هیچ کجای دنیا به اندازه این انقلاب کارسازی نکرده است و در تمام سطوح به دلیل اهداف بلندی که وجود داشته، قناعتی صورت نپذیرفته است. ملتی موفق و ارزشمند است که اهداف بلند را پیگیری می کند که این امر از خصوصیات نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: عامل دیگر در پیروزی جمهوری اسلامی ایران، منطبق کردن توانمندی ها و هدف بود که در همه سطوح جامعه به وفور دیده میشد و عامل اساسی در پیروزی ما در جنگ تحمیلی همین امر بوده است.
سلیمانی افزود: این عوامل تاثیر بسیاری در عملیات بیت المقدس که یک فتح بزرگ در مساحتی به بیش از 100 هزار و 300 کیلومتر مربع بوده و در حالی که بسیاری از رزمندگانش از مجروحین عملیاتهای قبلی هچون فتح المبین، ثامن الثمه و قریب القدس بودند، داشته است.
منافع ملی ما در چیست؟
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران افزود: امروز در جامعه ما بحثی مطرح است به نام «منافع ملی» که برخی دانسته یا ندانسته، منافع ملی را با تعریف غلط بیان می کنند و متاسفانه تعریف جامع و یا حداقل تعریف جامع، کامل و منصفانه ای در چهارچوب منافع ملی و ملت بیان نمی کنند و آن را به عنوان مناقشه سیاسی، حربه سیاسی، مناقصه و … تعبیر می کنند.
وی با بیان اینکه، منافع ملی چیست؟ افزود: امام یک جمله دارند که این جمله بسیار مهم است «هر کس در مقابل دین ما بایستد ما با تمام توانمان در مقابل دنیای او می ایستیم». ما نیز کار کارشناسی که تبدیل به باور ما شود راعمل نمی کنیم.
سلیمانی گفت: در جنگ، معنویت حاکم بود یعنی فضای جنگ مانند فضای مسجد بود و اکنون نیز باید در جنگ امروز ما با استکبار، همان معنویت دوران جنگ حاکم شود.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران افزود: جنگ در جسم، روح و روان بسیجیان حاکم شده بود لذا هرکس وارد این فضا می شد متحول می گشت و تغییر اساسی در آن بوجود می آمد.
سلیمانی با طرح این پرسش که تعریف من از دین از منظر امام چیست؟ تصریح کرد: مذهب، ملت و کشور دین ما هستند که این سه عامل مکمل یکدیگر می باشند.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران افزود: در بعد تعریف ما از منافع ملی؛ حفظ روح مذهبی ملت همان منفعت اصلی ملت است که باید بیندیشیم که چگونه این نوع دفاع از ملت حاصل شود؟ منافع ملی یعنی حفظ ملت، یعنی حفظ منافع دینی امروز و فردای ما.
بی تفاوتی به بحران مذهبی منطقه یعنی سهیم شدن در ریختن خون شهدا / داعش یک طاعون و بلای بزرگ در جهان
وی ادامه داد: سه بحران مهم مذهب، کشور و ملت در نزدیکی ماست. اتفاقات منطقه یک بحران مذهبی است که در طول تاریخ اسلام سابقه نداشته است و این هجمه علیه اسلام حتی در زمان شهادت امام حسین نیز وجود نداشته است. این خطر بزرگی است و اگر کسی ملت را نسبت به این خطر بی تفاوت کند در ریختن خون هر شهید سهیم است.
سلیمانی ادامه داد: داعش یک طاعون و یک بلای بزرگ در جهان است و اگر در همسایه ما یک یک بلای بزرگ و یک طاعون آمده است پس برای سلامتی ملت باید مرزهای خود را قرنطینه کنیم و به کشور همسایه خود کمک کنیم تا این سرطان به کشورمان سرایت نکند.
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: همانطور که امروز برای مشکل ریزگردها جلساتی منطقه ای متعددی به منظور سلامت فرد فرد جامعه برگزاری می کنیم تا بتوانیم با این مشکل مقابله کنیم باید در برابر این طاعون و عمل وحشیانه داعشی ها همچون سر بریدن انسان ها با فریاد الله نیز ایستاده و مقابله کنیم.
سلیمانی با بیان اینکه اگر کسی مردم را از این خطر آگاه نکند در مصیبت آینده شریک خواهد شد تصریح کرد: مقابله با داعش عمل بزرگی است و عین منافع ملت ماست. بدانید کسی که می گوید سر مار در ایران است و باید سر مار را از بین برد، همان فکری است که در لیله المبیت برای پیامبر نقشه کشیده بودن است، این همان فکر خواهد بود و باید در برابر این فکر ایستاد.
وی خطاب به آمریکا و متحدانش گفت: ما به کدام سرزمین چشم دوخته ایم؟ ما به کجا تجاوز کرده ایم؟ چرا با چنین صف آرایی ها، سازماندهی ها، لشکرکشی ها و با درست کردن اتحادهای دروغین برای مقابله با داعش و هزینه کردن هزاران میلیارد دلار پول، نمی توانید داعش را سرکوب کنید؟ چرا مردم سوریه در رنج هستند؟ اتحادیههای بین المللی کجا هستند؟
فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران افزود: جریانی که امروز آن را تروریست می گویند اعلام حکومت می کند و خطبه می خواند و قتل عام وحشیانه انجام می دهد.
اوباما، تاکنون غلطی در عراق نکرده است
سلیمانی گفت: آقای اوباما فاصله پایگاه اسد که هواپیماهای شما در آنجا مستقر هستند با رمادی چند کیلومتر است؟ چطور در یک کشوری کشتارهای بی رحمانه صورت می گیرد اما شما به بهانه حمایت از آن ملت در آن کشور مستقر می شوید و اتحاد ایجاد می کنید اما هیچ غلطی تاکنون نکرده اید. این جزو به این معناست که شما شریک این توطئه هستید و غیر از این است که هیچ اراده ای برای مقابله با داعش وجود ندارد؟
با توجه به اینکه داشتن استاد اخلاق و مربی برای فرد سالک، امری ضروری و اجتنابناپذیر است حال که ما از داشتن چنین استادی محروم هستیم چه کنیم؟ - اگر کسی طالب معرفت و قرب به حق تعالی باشد و در این راه، خلوص و جدیت (طلب حقیقی و واقعی) داشته باشد در و دیوار به اذن خداوند معلم او خواهد بود وگرنه سخن رسول خدا صلی الله علیه و آله هم (چه برسد به استاد و مربی اخلاق) در او اثر نخواهد داشت چنانچه در ابوجهل اثر نکرد. خبرگزاری فارس - جملات زیبا گیله مرد
یک پژوهشگر هلندی غیر مسلمان تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داده و به این نتیجه رسید که ذکر کلمه جلاله ” الله ” و تکرار آن نیز صدای این لفظ موجب آرامش روحی میشود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور مینماید این پژوهشگر غیر مسلمان هلندی طی گفتگویی در این باره گفت: پس از انجام تحقیقاتی سه ساله که بر روی تعداد زیادی از مسلمانان که قرآن می خواندند و یا کلمه ” الله ” را میشنیدند به این نتیجه رسیدم که ذکر کلمه جلاله ” الله ” و تکرار آن و حتی شنیدن آن موجب آرامش روحی شده و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب میدهد.
وی در ادامه افزود: بسیاری از این مسلمانان که بر روی آنان تحقیق میکردم از بیماریهای مختلف روحی و روانی رنج میبردند من حتی در تحقیقاتم از افراد غیر مسلمان نیز استفاده نمودم و آنان را مجبور به خواندن قرآن و گفتن ذکر ” الله ” کردم و نتیجه مجددا تکرار شد خودم نیز از این نتیجه به شدت غافلگیر شدم زیرا تاثیر آن بر روی افسرده، ناامید و نگران تاثیری چشمگیر و عجیب بود.
این پژوهشگر هلندی همچنین گفت: از نظر پزشکی برایم ثابت شده که حرف الف که کلمه ” الله ” با آن شروع میشود از بخش بالایی سینه انسان خارج شده و موجب تنظیم تنفس میشود به ویژه اگر تکرار شود؛ و این تنظیم تنفس به انسان آرامش روحی میدهد.
حرف لام که حرف دوم الله است نیز موجب برخورد سطح زبان با سطح فوقانی دهان میشود تکرار شدن این حرکت در کله الله که تشدید دارد نیز در تنظیم و ترتیب تنفس تاثیرگزار است.
اما حرفهای حرکتی به ریه میدهد و بر دستگاه تنفسی و در نتیجه قلب تاثیر بسیار خوبی دارد و موجب تنظیم ضربان قلب میشود.
گفتنی است: شاید اکنون با انجام این تحقیق علمی اندکی بیشتر از خواب غفلت رها شده و متوجه شویم که آنچه را که خدا به ما توصیه نموده نه تنها فقط به عنوان یک تکلیف بلکه بیشتر به دلیل تاثیر مثبت آن بر سلامت جسم و روح خودمان بوده است.
به راستی که قرآن کریم در آیه کریمه میفرماید: ” الذین آمنو و تطمئن قلوبهم بذکر الله الا بذکر الله تطمئن القلوب”
منبع: باشگاه خبرنگاران.
شبکه فدک؛ تشیع با روایت توهین به اهل تسنن انگلیسیها برای شیعه دوازده امامی هم یک طلبه خوش بر و رو، و خوش پوش تدارک دیدهاند تا در لندن حسینیه و شبکه تلویزیونی و حوزه علمیه داشته باشد و منبر برود و بشود سینه چاک شیعیان و دشمن درجه یک وهابیت. «یاسر یحیی عبدالله الحبیب» مدیر این شبکه متولد ۱۹۷۷ میلادی (۱۳۵۵شمسی) و فارغالتّحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه کویت، فقط بیست و پنج سال داشت و تنها سه سال از از راهاندازی «هیئت خدّامالمهدی» در کویت میگذشت که تندرویهایش، دولت کویت را مجبور کرد هیئت را پلمپ و او را روانه زندان کند. اما این جوان جسور چشم انگلیسیها را گرفته بود؛ پس سریع به سوژه مورد نظر سازمانهای حقوق بشری انگلیس و آمریکا تبدیل شد. حتما خود مقامات کویتی هم متعجب شده بودند که این سازمانها چرا بین اینهمه زندانی و شکنجهشده گیر دادهاند به این روحانی جوان، اما ترجیح دادند سری را که درد نمیکند دستمال نبندند و بیش از سه ماه او را در حبس نگه ندارند. شیخ جوان از زندان کویت آزاد و با انگلیسیها رفیق شد. نشان به آن نشان که پناهندگی بریتانیا گرفت و عازم شمال این کشور شد. تنها دو سال وقت کافی بود تا او ساکن لندن شده و حیطه فعّالیتهای خود را به شدّت گسترش دهد. روزنامهای با نام shianewspaper منتشر کند، حوزه علمیه «امامین عسکریین» را در لندن به راه اندازد، شبکه ماهوارهای «فدک» را نیز با حمایت انگلیسیها تأسیس کند و در سال ۲۰۱۰ نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیهای بزرگ به نام «حسینیه سیّدالشّهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، مؤسّسه رسانهای، شبکه ماهوارهای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاعرسانی اینترنتی قرار دهد. شیخ جوان کویتی حالا سی و شش سال دارد و از فراز منبری در لندن و با استفاده از تریبونهایی که دولت انگلیس در اختیارش قرار داده است، دارد صدای شیعه را به گوش جهانیان میرساند. شما به چیزی شک نمیکنید؟! آتشی که سنیها را نشانه رفت ولی به دامن شیعه نشست برای اینکه کمی قضیه روشنتر شود و دلیل این حمایتها را به وضوح دریابیم، کافی است سه سال برگردیم عقب؛ به رمضان المبارک ۱۴۳۱ قمری. شیخ انگلیسی در هفدهم ماه مبارک و در سالروز وفات عایشه همسر پیامبر اکرم(ص) مجلسی در حسینیه خود در لندن تشکیل داد و از فراز منبر جملات رکیک و نسبتهای وقیحانهای متوجه او کرد. او پس از ذکر ادلّه خویش برای اثبات نفاق و هرزهگی و … درمورد همسر پیامبر اسلام!، سخن خود را با این توصیه استراتژیک! به پایان رسانید که: «جشن گرفتن به مناسبت هلاک عایشه، ضرورتی دینی است؛ چه اینکه روز هلاکت عایشه، پیروزی اسلامی عظیمی به شمار میرود.» سایت وی نیز با افتخار تمام در اینباره گزارش میدهد: «لازم به ذکر است که شبکه ماهوارهای “فدک” این جشن مبارک و وقایع آن را پوشش داده و پخش نمود. ضمن اینکه در بالای صفحه شبکه نیز شعار “الله اکبر … عایشه فی النّار” برای اوّلین بار در تاریخ شبکههای تلویزیونی قرار داده شد! و در فواصل مختلف برنامه، سرودهایی به مناسبت و شادی از هلاکت رأس الکفر عایشه و شکر نعمت برائت از او، پخش گردید» این کار در حالی انجام شد که اقدام قبلی او در انتشار کتابی سراسر توهین به عایشه که تلاش داشت هرزگی او را ثابت کند، قبلا واکنشهای شدیدی علیه شیعیان به همراه آورده بود. اقدام جدید او هم کاملاً علیه شیعیان تمام شد. «شیخ عبدالعزیز آلالشّیخ» مفتی اوّل سعودی چنین واکنش میدهد: «بعد از اسائه ادب یاسر الحبیب به أمالمؤمنین عایشه، انتشار مذهب تشیّع در کشورهای عربی و اسلامی متوقّف شده است». وی در دیدار خود با ائمه جمعه و جماعات مساجد عربستان سعودی گفت: «سخنان یاسر الحبیب، روحانی شیعه کویتی باعث شد تا بسیاری از اهلسنّت که تمایلی به تشیّع داشتند، از مسیر انحرافی خود برگشته و راه مستقیم را برگزینند.» آلالشّیخ ادامه داد: «مُخبرین ما در کشورهای عربی به من اطلاع دادند عدّه زیادی از اهلسنّتی که شیعه شده بودند، بهخصوص در شمال آفریقا، پس از گفتههای یاسر الحبیب متوجّه شدهاند که تشیّع، مذهبی باطل است و به مذهب حقّ برگشتهاند.» وی سپس به کنایه اضافه کرد: «شیعیان که خود را پشت دیوار مظلومنمایی و شهادت پنهان کرده بودند، دستشان رو شده و مشخّص گردید که اینها قومی خبیث هستند. سخنان الحبیب، نعمت و عنایتی از سوی خداوند بود تا باطن واقعی شیعیان روشن شود». اما سخنان مشکوک شیخ، مشکلات بسیاری برای شیعیان کویت و عربستان نیز به بار آورد. علمای شیعه این دو کشور ـاز جمله «شیخ عَمری»، «شیخ حسین معتوق»، «شیخ حسن صفّار»، «شیخ علی آلمحسن»، «شیخ عبدالجلیل السمین»، «شیخ نمر» و «سیّدهاشم السلمان»ـ مواضع سختی در برابر وی گرفته و او را از خود طرد کردند. واکنشهایی که در جهان اسلام اتفاق افتاد نشان میداد حمایتهای انگلیس به بار نشسته است و جاسوسهای بریتانیایی در انتخاب شیخ کویتی در زندانهای کویت اشتباه نکرده بودند. اینبار هم سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن داشت جواب میداد. مخصوصا که شیخ سال بعد هم این برنامه را تکرار کرد. آبی بر آتش سخنان شیخ شهرت طلب حسابی آب به آسیاب وهابیت ریخته بود و مخالف علمای تراز اول شیعه نتوانسته بود به اندازه کافی از تبعات این اقدام کم کند و همچنان قیامهای منطقهای و نزاعهای بینالمذهبی به اولویت اوّل موضعگیریها بدل شده بود. تا اینکه این دست موضعگیریها که باعث ورود فشارهای فراوان به شیعیان عرب نیز شده بود، جمعی از علماء و فرهیختگان شیعه منطقه احساء عربستان را بر آن داشت تا استفتائی را خدمت مقام معظم رهبری ارسال کنند. پاسخ معظم له آبی بود بر آتش: «اهانت به نمادهای برادران اهلسنّت از جمله اتّهامزنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع، شامل زنان همه پیامبران و بهویژه سیّدالانبیاء پیامبر اعظم -حضرت محمّد صلّیاللهعلیهوآله– میشود.» فتوایی که از شبکه ماهوارهای “الجزیره” گرفته تا روزنامه “الانباء” کویت، سایت پرمخاطب “محیط”، روزنامههای “السّفیر” لبنان و “الحیات” چاپ لندن و سایت رادیو تلویزیون مصر و … به انعکاس درآمد و مورد تحلیل قرار گرفت. حتّی احمد الطّیب، شیخ الازهر در بیانیهای رسمی، اینچنین به فتوای رهبر حکیم انقلاب، واکنش نشان داد: «با تمجید و خرسندی، فتوای مبارک حضرت امام علی خامنهای را در خصوص تحریم اهانت به صحابه رضواناللهعلیهم یا تعرّض به همسران حضرت رسول(ص) دریافت کردم. این فتوایی است که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آنچه که اهل فتنه انجام میدهند، صادر شده و بیانگر علاقه و اشتیاق به وحدت مسلمانان است. آنچه که باعث میشود بر اهمیت این فتوا افزوده شود، آن است که عالمی از علمای بزرگ مسلمان و از بزرگترین مراجع شیعه و بهعنوان رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران، چنین فتوایی را صادر کرده است. من از جایگاه علم و با توجّه به مسئولیت شرعیای که دارم، میگویم تلاش برای وحدت مسلمانان، واجب است و اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی باید به اختلاف نظر بین علما و صاحبنظران محدود بماند و به وحدت امّت اسلامی، لطمه نزند که خداوند فرموده است: “ولا تَنازعوا فتَفشلوا و تَذهب ریحکم و اصبروا إنّ الله مع الصّابرین.» هرچند که در این میان، واکنش شبکههای رسانهای وهّابیت مانند “العربیه” معلوم بود: سانسور و سکوت! برگرفته از سایت انهار
هرجا کوتاه آمدیم علیه ما قطعنامه صادر کردند
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: توافقنامه های سعدآباد و بروکسل را بررسی کنید هر چه که ما آنجا کوتاه آمدیم آنها علیه ما قطعنامه صادر کردند و می خواستند پرونده ما را به شورای امنیت بفرستند.
وی ادامه داد: بالاخره در پایان دولت هشتم تصمیم گرفته شد این تعلیق ها را برداریم و به کار خودمان بپردازیم و بعد از ۸ سال کار خود را تثیبت کردیم و امروز آنها نمی گویند صنعت هسته ای نباید داشته باشید بلکه می گویند تو رو خدا روی همین مقدار غنی سازی بمانید و بالاتر نروید این اقتدار جمهور اسلامی است.
دکتر فریدون عباسی
امام خمینی آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند. امام با آن درک بالا و فهم و بصیرتی که داشتند کاملا به هویت و اهداف امریکا پی برده بودند. آمریکا را کاملا شناخته بودند. ولی در جامعه متاسفانه افرادی هستند که آن بصیرت واقعی که باید داشته باشند ندارند. سطحی نگرند. با گذشته انقلاب و ایران اشنا نیستند و یا فراموششان شده اینکه امریکا و غرب چه کارنامه پلیدی در گذشته ایران دارند. چه جنایت ها که به ایرانیان روا داشتند. استکباران جهانی تنها یک چیز از مردم جهان می خواهند اینکه همه تحت سلطه و فرمان انان باشند. مگر می شود انسان که ارزشش تنها به این است که فقط بنده خداباشد خود را بنده و وابسته به شیاطین کند. کاش همه می فهمیدند کاش همه صاحبان بصیرت می شدند. دز این سی و سه سال مگر ایرانیان از گرسنگی مردند که رسانه های وابسته به غرب و امریکا این قدر در مورد مشکلات اقتصادی ایران بحث می کنند و ان را بخاطر قطع رابطه با امریکا می دانند. پیشرفت عزت سربلندی و احساس یاس دشمنان به خاطر مقاومت و ایستادگی در مقابل زیادی خواهان می باشد و این را صاحبان اندیشه به خوبی می فهمند .کسانی که از طرق مختلف به مردم القاء می کنند که اگر با امریکا سازش کنیم مذاکره کنیم تحریم ها برداشته میشود مشکلات اقتصادی برطرف می شود یا با هویت امریکا اشنا نیستند و دستاویز دسیسه های شیاطین شده اند که امیدواریم به زودی زود به اشتباه خود پی ببرند یا رویای نابودی نظام جمهوری اسلامی را در سر می پرورانند. خداوندا همه کسانی را که غیر از راه تورا انتخاب می کنند اگر قابل هدایتند هدایت و اگر نیستند جامعه مسلمین را از شرشان خفظ و در دامهایی که خودشان پهن کرده اند گرفتارشان فرما.
امام خمینی آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند. امام با آن درک بالا و فهم و بصیرتی که داشتند کاملا به هویت و اهداف امریکا پی برده بودند. آمریکا را کاملا شناخته بودند. ولی در جامعه متاسفانه افرادی هستند که آن بصیرت واقعی که باید داشته باشند ندارند. سطحی نگرند. با گذشته انقلاب و ایران اشنا نیستند و یا فراموششان شده اینکه امریکا و غرب چه کارنامه پلیدی در گذشته ایران دارند. چه جنایت ها که به ایرانیان روا داشتند. استکباران جهانی تنها یک چیز از مردم جهان می خواهند اینکه همه تحت سلطه و فرمان انان باشند. مگر می شود انسان که ارزشش تنها به این است که فقط بنده خداباشد خود را بنده و وابسته به شیاطین کند. کاش همه می فهمیدند کاش همه صاحبان بصیرت می شدند. دز این سی و سه سال مگر ایرانیان از گرسنگی مردند که رسانه های وابسته به غرب و امریکا این قدر در مورد مشکلات اقتصادی ایران بحث می کنند و ان را بخاطر قطع رابطه با امریکا می دانند. پیشرفت عزت سربلندی و احساس یاس دشمنان به خاطر مقاومت و ایستادگی در مقابل زیادی خواهان می باشد و این را صاحبان اندیشه به خوبی می فهمند .کسانی که از طرق مختلف به مردم القاء می کنند که اگر با امریکا سازش کنیم مذاکره کنیم تحریم ها برداشته میشود مشکلات اقتصادی برطرف می شود یا با هویت امریکا اشنا نیستند و دستاویز دسیسه های شیاطین شده اند که امیدواریم به زودی زود به اشتباه خود پی ببرند یا رویای نابودی نظام جمهوری اسلامی را در سر می پرورانند. خداوندا همه کسانی را که غیر از راه تورا انتخاب می کنند اگر قابل هدایتند هدایت و اگر نیستند جامعه مسلمین را از شرشان خفظ و در دامهایی که خودشان پهن کرده اند گرفتارشان فرما.
پنج شنبه رفتیم جلسه تکریم اساتید و کادر مدارس علمیه یزد آیت ناصری توی صحبتاشون در مورد مشکلات فرهنگی مخصوصا در مدارس اموزش و پرورش می گفتند. به نظر ایشان حوزه بسیار می تونه برای بهبود فرهنگی دانش آموزان نقش ایفا کنه. بالابردن اطلاعات خود و مسلح شدن به علم و اخلاق وحضور در مدارس و برنامه ریزی ارام ارام از جمله وظایف یک طلبه برشمردند. حضور طلاب در17 مدرسه پسرانه در قالب طرح امین بسیار مورد رضایت مسئولان اموزش و پرورش طلاب فعال در این طرح و دانش اموزان قرار گرفته و بسیار موثر بوده . ایشان امیدوار بودند که در مدارس دخترانه نیز این طرح اجرا شود. ایت الله ناصری مشکلات این طرح را کمبود طلبه در سطح استان و مشکلات مالی دانستند. ماهم امیدواریم با بها دادن به این طرح و رفع مشکلات آن از سوی مسئولین شاهد موفقیت های بیشتر طلاب در اجتماع مخصوصا مدارس آموزش و پرورش باشیم . انشاءالله
استکباران جهانی !!بدانید:
تا لحظه ای که زنده ایم نمی گذاریم به اهداف شوم خود برسید. خون شهیدان گواه بر به سرانجام نرسیدن نقشه های شیطانی است. شهیدان زنده اند . و ما یاورانی داریم که در طول زندگی شان به قیمت جانشان زیر بار ذلت و خواری نرفتند. شجاعانی که از وصیت نامه هایشان پیداست که حوادث امروز را پیش بینی می کردند.
همین الان تو سالن اجتماعات مدرسه خانم شکوریان فرد حرفایی زدند که من خیلی به کتابخوانی ترغیب شدم. تصمیم گرفتم کتابخوانی را از حالا به بعد شروع کنم. خدایا به خاطر کم کاری های گذشته من را ببخش. کمکم کن تا کتابخوان واقعی بشم. و کتابخوان واقعی بمونم. خیلی دوست دارم مقر کتابی که در قم ایجاد شده را ببینم و کمک کنم برای رونق بیشترش .
خدایا از من نگیر نفس کشیدن در خانه اهل بیت علیهم السلام را . نفس هایم را از امامم دارم .خدایا نفس هایم را برای هدفش قرار ده. خدایا بند بند وجودم را یاورش قرارده. خدایا همت انگیزه و اراده ام را برای مسیرش قرارده.خدایا بودنم برای امامم را ملکه ذهنم قرار ده .
خدایا ! کمکم کن تا لحظه ای تورا فراموش نکنم. لحظه های بی تو سرد و بی روح است. و چنان شیطان حمله ور می شود که مبهوت می مانم و بی درکجا و در ان لحظه نمی فهم که چرا حالم دگرگون است. کاش می فهیدم غافل شدن از تو یعنی تنهای تنها ماندن در طوفانی بزرگ و به یاد تو بودن یعنی امان امان امان از همه بلاها . ماه رجب را نفهمیدم فقط می دانم رجبیون کسانی هستند که در این ماه لحظه ای از تو غافل نمی شوند.
کاش عیدی شیعیان در این روز مبارک فرج امام زمان علیه السلام و نابودی همه دشمنان خدا باشد. کاش به زودی زود حرمین مطهر از دست آل صعود به دست یاوران مهدی زهرا سلام الله علیهما آزاد شود. کاش باز هم پیروزی مسلمانان یمن مانند پیروزی پس از 33روز جنک لبنان علیه رژیم صهیونیستی باعث عزت و قدرت بیشتر اسلام ناب محمدی (ص) دربین جهانیان شود.
سلام بر تو ای مولای من، ای موسی بن جعفر و رحمت و برکات خدا بر تو باد. شهادت می دهم که تو امام و پیشوای هدایت کننده امتی و ولی بر حق و رهبر خلق تویی. تو منبع فروفرستادن وحی الهی و صاحب مقام علم تأویل کتب آسمانی هستی. مقام کامل علم و عدالت و صدق و حقیقت و عمل خالص از آن توست. مولای من! از دشمنانت سخت بیزارم و دوستی تو را وسیله نزدیکی به خدا قرار داده ام. رحمت و درود و برکات خدا بر تو و پدران و اجداد و فرزندان و شیعیان و دوستان تو باد.
دو روز پیش شهیدی گمنام به مدرسه ما آمد نمیدانم چرا هر بار که شهید یا گروهی از شهیدان گمنام به یزد می آید حداقل یکی از آنها به مدرسه ماهم می آید آیا این خواست شهید گمنامی است که درحیاط مدرسه مدفون می باشد؟ شهید را باتشییع و احترام بالاخره به کنار قبرشهید مدرسه کذاشتیم. بسیار مشتاق بودم بدانم چه چیزی بین دو شهید رد وبدل می شود کاش می دانستم کاش . آیا از رنج و غم امام زمان می کویند ؟ آیا از گریه های مادرشان حضرت زهرای اطهر ؟ آیا … ولی این را خوب می دانم شهیدان مخصوصا گمنامان ما را رها نمی کنند. میدانم که شهیدان هم اکنون هم مثل زمان جنگ همان انگیزه ها را دارند. مگر می شود این عزیزان در برابر ستمهایی که دردنیا میشود ساکت باشند. میدانم شجاعانه و مصمم تراز قبل برای حفظ اسلام و تصلای خاطر امام زمان عج الله تعالی فرجه و مادرش حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها عاشقانه همت میکنند.
«امروز آبروی اینها در دنیا هم رفته است. شما ملاحظه کنید این حرکتی که دولت سعودی در مسئلهی یمن دارد انجام میدهد، در هیچ منطقی، با هیچ بیانی قابل توجیه نیست. انسان هواپیما را بفرستد به یک کشور دیگری به دلیل اینکه چرا شما فلان کس را به ریاست قبول دارید، فلان کس را قبول ندارید؛ بنا کنند مردم را بزنند، زیرساختها را بزنند، جنایت بکنند، زن و کودک بکُشند، همهجا را به آتش بکشند؛ این هیچ توجیهی ندارد. آمریکاییها از همین حرکتِ غیر قابل توجیه و این جنایت عظیم دارند پشتیبانی میکنند. از این بیآبرویی بیشتر؟ آمریکا امروز در نظر ملّتهای منطقه هیچ آبرویی ندارد؛ همه این وضعیّت را دارند میبینند؛ صریحاً هم میگویند ما پشتیبانی میکنیم خجالت هم نمیکشند؛ آنوقت به ما میگویند شما چرا کمک میکنید؟ ما میخواستیم کمک دارویی بکنیم، ما میخواستیم برای مریضها دوا بفرستیم؛ ما که نمیخواستیم سلاح بفرستیم؛ آنها به سلاح ما احتیاج ندارند؛ همهی پادگانهای یمن و ارتش یمن در اختیار مردم مبارز و انقلابی و در اختیار این گروه انصارالله است؛ آنها احتیاج به سلاح ما ندارند؛ ما میخواستیم دوا برایشان بفرستیم. شما آمدید یک ملّت را محاصرهی دارویی کردید، محاصرهی غذایی کردید، محاصرهی انرژی کردید، آنوقت میگویید کسی به اینها کمک نکند! شما حتّی به هلالاحمر اجازهی خدمات ندادید؛ آنوقت خودشان دارند از آن طرف، اطّلاعات نظامی به سعودیها میدهند، سلاح میدهند، امکانات میدهند، تشویق سیاسی میکنند؛ اینها آبرو ندارند. ملّت ایران راهی را که انتخاب کرده است، راه متین و مستحکم و خوشعاقبتی است و به توفیق الهی و به کوری چشم دشمنان، این راه به نتایج خود خواهد رسید و ملّت ایران موفّق خواهد شد؛ و دشمنان خواهند دید که نتوانستهاند علیه ملّت ایران اهداف شوم خودشان را عمل کنند.» بیانات رهبری 94/2/16
«وبذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة و قد توازر علیه من غرّته الدنیا…»؛ خون پاکش را در راه تو به خاک ریخت تا بندگانت را از جهالت و سرگردانى گمراهى نجات بخشد، در حالى که دنیا طلبان (کسانى که دنیا فریبشان داده بود) بر علیه او یک دست شده بودند.
«کشور امروز خوشبختانه درگیر جنگ نظامى نیست امّا درگیر جنگ سیاسى است، درگیر جنگ اقتصادى است، درگیر جنگ امنیّتى است و بالاتر از همه درگیر جنگ فرهنگى است؛ درگیر جنگ است. یعنى این را اگر کسى نداند، آنوقت خواب خواهد ماند؛ اگر کسى نداند خواب خواهد ماند. همینقدر که ندانید دشمن در صدد حمله است و این حمله از کجا است و چگونه است، باید مطمئن باشید شکست میخورید؛ باید بدانید که دشمن چهکار میکند. امروز صحنهى کشور این است. اینکه ما میگوییم «جنگ فرهنگى»، «جنگ اقتصادى»، این هیچ منافات ندارد با اینکه احساس آرامش هم در کشور بشود. ما طرفدار احساس امنیّتیم، ما میخواهیم احساس امنیّت بشود؛ یعنى بگیر و ببند و بزن و بکوبى وجود نداشته باشد؛ همه احساس امنیّت بکنند؛ ما این را دوست میداریم؛ این منافات ندارد با آن حرفى که گفتیم که دشمن دارد به شکل ویژهى ممکن با ما مبارزه میکند. آن شکل ویژه را باید شناخت و راه مقابلهى با آن را پیدا کرد؛ انواع و اقسام شیوهها هست؛ منتها حالا بعضىها نمیخواهند این را بفهمند، نمیخواهند باور کنند، چون اگر چنانچه باور کنند تکلیف به گردنشان میگذارد؛ بعضىها هم کشش آن را ندارند. امّا واقعیّت قضیّه این است؛ یعنى امروز در زمینههاى مختلف - همانطور که عرض کردیم، هم در زمینهى اقتصادى، هم در زمینهى فرهنگى، هم در زمینهى سیاسى - یک جنگى در کشور وجود دارد. وَ اِنَّ اَخَا الحَربِ الاَرِق؛(۴) کسى که اهل مبارزه است بیدار است؛ بعد فرمود: وَ مَن نامَ لَم یُنَم عَنه؛(۵) اگر شما در جبهه خوابت برد، معنایش این نیست که طرف مقابل هم خوابش برده و او هم غافل است؛ اگر تو از او غافل شدى، نشانهى این نیست که او هم از شما غافل است؛ نخیر، شما ممکن است خوابت ببرد، [امّا] او بیدار باشد؛ این را باید توجّه داشت؛ لذاست که عرصه عرصهى مهمّى است.» مقام معظم رهبری